torsdag 11 april 2013

Vår, var är du?

Våren och sommaren är mina favoritårstider. Den där tiden på våren då allt kommer till liv, då är jag mest vid liv. Jag vaknar. Blommor tittar fram, knoppar blir blad, fåglarna sjunger, de första fjärilarna, uteserveringarna öppnar, solen skiner, gräset blir åter grönt, man känner sig som om en stor börda lyfts från ens axlar, vintern är förbi! ...Men i år har vi fått vänta en evighet på härligheten våren. Snälla, jävliga snö: smält bort! Bort med vinterdepp och gråa dagar.

Saker jag älskar med våren förutom de jag skrev ned ovan:

  • Att sitta ute på gräset och teckna/måla, utan att frysa röven av sej.
  • Fågelsång! Att bara höra på kråkor, kajor och korpar börjar bli ganska trist...
  • Att kunna sitta ute på kaffe/mat/fester.
  • Färger. 
  • Dofter. Efter lervällingslukten direkt efter att snön smält kommer alla blommors, träds och andra växters dofter fram. Under vintern luktar bara avgaserna.
  • Kläderna. Älska att få visa mer hud. Mer färger, snyggare kläder!
  • Solbränna. Man ser bara så mycket fräschare ut med lite färg på huden.
  • Feelingen.


Från förra året då jag gick i Västra Nylands Folkhögskola i Karis. Härligt att sitta ute i gräset och sola, lyssna på radio och vårljuden, måla av och njuta.

Vår, kom!
//Pernixa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar