söndag 7 april 2013

Låtar som spelas på repeat och går sönder

Har jobbat hela det här veckoslutet. Då står radion (radio x3m) på hela tiden. Jag får höra vissa låtar typ 1000 gånger, så känns det iallafall. Vissa låtar börjar jag sakta hata, medan vissa växer då man hör dem flera gånger. Scream and Shout av Will I am feat. Britney Spears, t.ex. får jag gråa hår av nuförtiden. I början tyckte jag att låten var kul... Men radion spelade sönder den rejält.

Jag tycker det är jättesynd när just radion spelar sönder låtar. T.ex. Fun's We Are Young tyckte jag var otroligt slående och awesome i början och fastän den ändå är för bra för att jag skall ogilla den, tappade den sin slagkraft och blev mainstream. Märktes inte mer. Hipster ;) Samma gällde lite Loreens Euphoria, fastän jag älskar låten, tappade den lite av sin fiilis.

Jag förstår att radiokanalerna vill spela musik som är populär, men snälla, int 5ggr per dag (minst). Tack. Tycker det borde finnas mer program som spelar både lite gammal och ny musik. Mer bredd!

Just nu när jag har jobbat tycker jag att främst dessa låtar spelas om och om igen:

Justin Timberlakes Mirrors

och  Macklemore & Ryan Lewis' Thrift Shop feat. Wanz

Gillar dem ändå, olika men båda är bra. Ännu.
Hoppas de hålls så... 
//Pernixa 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar