tisdag 2 april 2013

Skolstressig

Hello. Stress, stress och stress igen. Idag är det den 2.4, IMORGON är sista ansökningsdagen till yrkesskolor. Är 55% säker på vart jag vill söka:
1. Estenom, novia Vasa
2. Agrolog, novia Ekenäs

Men jag funderar ändå fram och tillbaka över vad som är rätt. För jag vet ändå att det beslut jag fattar kan vara fel eller att jag inte alls kommer in. Nog för att jag har studierätt vid Åbo Akademi, men universitet känns inte helt som min grej. Tycker om att skapa, göra praktiska grejer och att faktiskt ha lektioner. Nu i universitetet har vi bara 2h i varje ämne i veckan. Resten är självständigt arbete! Håhhå. Svårt att hålla kuri på sig själv. Allt arbete har ett otrevligt sätt att klumpa ihop sig, så man får sitta uppe halva nätterna och jobba. Jobbigt. Dessutom skulle man vela se sina klasskamrater mer. Haha, nog för att jag ju sen ser dom på fester, men det är ju en annan sak. 

Jag (minus tobaken) ;)

Ska bli skönt att sen äntligen få iväg ansökan, så lite börda lyfts från mina axlar. Något positivt är att jag har sommarjobbet färdigt fixat, så nu måste jag bara koncentrera mig på den sista månaden (+ några dagarna) av skola. Dessutom ska jag hålla tummarna för att jag fått ihopskrapat tillräckligt med studiepoäng! 

Hoppas nästa inlägg blir roligare,
//Pernixa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar