tisdag 5 mars 2013

Melodifestivalen 2013

Morjens!
Jag har ända sen jag var liten följt med Sveriges Melodifestival, varje år. Lärt mig låtarna, sjungit dem år ut och år in. Är lite av en melodifestival-eurovisionnörd. :P

Så var det alltså dags för mello igen, med final på lördag! Det finns ingen så stark låt som Loreen förra året. Älskade Euphoria efter första lyssningen. Hipster ;) Men tror inte heller de vill vinna två år i rad... Men ändå har jag lyssnat en del på bidragen och funnit två favoriter:

Anton Ewald och Robin Stjernberg.

 Roligt nog kom ingendera direkt till final, utan kom dit via andra chansen. Å andra sidan har nu svenska folket hört låtarna (åtminstone) två gånger mer än de andra låtarna i final. Båda två är unga, ser  trevliga ut och sjunger bra/okej. Låtarna är katchiga. Anton kommer få många poäng för sitt utseende.. Snygg! Och har karisma! Robins låt är kanske speciellare än Antons, men kan ändå inte bestämma mig för vilken jag tycker bättre om. Bara någon av dem vinner är jag nöjd. :)

Robin

Anton

Får festfeelis här för fullt :)

Vem hejar ni på?
//Pernixa

5 kommentarer:

  1. Har samma favoriter :) brukar ofta komma bra låtar via andra chansen, men faktist ovanligt att BÅDA bästa låtarna kom till final den vägen :P Heartbreak Hotel & Bed on Fire är oxå helt bra men annors int så bra låtar i finalen tycker ja..

    SvaraRadera
    Svar
    1. tru dat. Only the dead fish follow the stream / Blue Jeans. Jäför refrängernas melodi!!

      Radera
  2. Awesome!! :D Tänk att mina favoriter vunnit två år i rad!

    SvaraRadera