onsdag 14 november 2012

Tv-serier jag följer

Hello, jag följer en massa tv-serier, så jag tänkte göra en lista på dem och skriva varför jag ser just dem. :)

How I met your mother Så rolig (oftast)! Gillar dessutom när det är så korta avsnitt, så hinner man se fler, muahahahaa. (har sett alla avsnitt)

Glee Tycker om att det inte bara handlar om "de snygga och populära", har dessutom mycket bra musik! Tyvärr är det lite för clean cut, med autotune (fastän de kan sjunga)... (...alla avnitt)

Gossip Girl Har följt med serien från början, så även om jag tycker intrigen är lite tråkig, vill jag följa med i deras liv. Särskilt nu när sista säsongen är på g. (...alla avsnitt)

90210 Gillar hur alla karaktärerna har många olika sidor, fastän de först kan verka ytliga. Snygga, rika människor i snygga kläder... (...alla avsnitt)

The vampire diaries Orsak nr 1: Ian Somerhalder!! Annars, så tycker jag om övernaturligt, och vampyrer har alltid fachinerat mig. (...alla avsnitt)

Skins Älskar deras brittiska accent, bra drama med mer smuts och realitet än de amerikanske serierna. Mina favoriter är Effie (säsong 3+4) och Chris (1+2, fan vad jag grät när han dog). (alla utan den sista säsongen)

Misfits Mer brittisk accent, men övernaturligt. Tycker om handlingen, då den är lite nytänkande! (1a, 2a och halva 3e säsongen)

Solsidan Rolig, driver med svenskar på ett bra sätt. (...alla avsnitt)

Karatefylla Underribbanskämt, snuskhumor och sarkasm. Awesome. Hoppas på en säsong till! (...alla avsnitt)

Supernatural Dean är bäst, igen övrnaturligt, som jag tycker om. Riktigt spännande också, nästan för skrämmande ibland.. *fingrarna för ögonen* (har precis börjat på 2a säsongen)

Desperate Housewifes Även om sista säsongen redan kommit, kan jag inte låta bli att se avsnitten om och om igen. Roligt och spännande. Gabrielle är min favoritkaraktär. (allt)

Kyle XY Den här serie visas inte mer, men jag gillade konceptet. Lite Sci-fistyle. (allt)

Game of thrones Favorittv-serien!! Så välgjort! Håller på att läsa böckerna nu också. Mina favoriter är Arya och Daenerys. Fantasy blandat med historia. Love it. (allt)

New Girl Råkade börja se på denna serie, den är rolig och lättsam. Gillar karaktärerna. (allt)

Pretty Little Liars Trodde det skulle vara en vanlig tonårsserie, men den är mer spännande och mystiskare än så. (allt)

South Park Älskar deras sarkastiska humor, även om inte alla avsnitt är så hurja... (de flersta avsnitten)

True Blood Eric är min favorit. Vampyrer som lever bland människorna, coolt  och spännande. Även om det ofta blir sådär WTFmoments. (allt)

Ugly Betty Såg serien då den först kom ut i tv, men sätter ändå med den här för att jag sett många säsonger av den. Rolig. (De flesta säsongerna?)

Americas next top model Har sett för många säsonger! Men tyvärr är det rätt kul att se på. (en massa säsonger)

Jersy shore Egentligen samma text som ovanför.... Det är något tragikomiskt över denna serie (allt)

BECK En bra, spännande kriminalserie. Då menar jag den versionen med Peter Haber och Mikael Persbrandt.

Sex and the city Rolig serie, som jag kan se om och om igen. (de flesta avsnitten)

Flashforward Tyvärr nedlagd serie, tyckte den var riktigt spännande! ..lite sci-fistyle där också. (alla avsnitt)

Moonlight Vampyrer, igen. Spännande serie. (många avsnitt)

The O.C Ååh <3 Skit bara att Marissa dog... En bra serie! (alla avsnitt(flera gånger))

The nine lives of Cloe King En tonårsserie, men helt okej, för den innehåller övernaturligt (igen). Tror dock att bara en säsong skapats... (allt9

Buffy the vampire slayer Roligt att se på äldre övernaturliga serier, för att jämföra. Effekter och dyl. har definitivt utvecklats! (många avsnitt)



Vet inte nu om det här var alla, säkert inte. Men jag fick ju iallafall till en redig lista, eller hur? :)
Har nån något bra tips på en tv-serie?

//Pernixa






6 kommentarer:

  1. Liiike för Buffy the vampire slayer !! :D Om du vill ha en till i din serie av serier XD och gillar sagor så rekommenderar jag Once upon a time, helt skojjig men va beredd på att bli lite confused ;)

    SvaraRadera
  2. Beauty and the beast (börja nu på hösten), grey's anatomy, the lying game, secret circle (de sluta den efter första season), once upon a time, revenge, hart of dixie, the big bang theory.

    SvaraRadera
  3. hur orkar du si på så många :P eller hinner? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa!? Krabbisdagar, veckoslut, på kvällarna.. :P

      Radera