tisdag 11 mars 2014

Trubbel med trubbigt

Tjenis på er.
Känner mej som en annan människa nu när solen plötsligt har börjat visa sig igen.
Ett, tu, tre har jag all världens energi. Dygnet är längre jag hinner med en massa saker som jag bara sköt undan förut. Som exempel har jag på en knapp timme sen jag kom hem från skolan hunnit (slarv)städa lägenheten, sätta in alla (!!!) mina skolpapper i mapp och ordna dem både efter tema och i tidsordning dessutom har jag  fortsatt att sy på halarmärken på min nya halare (som jag fick först igår).

Så ja, effektivt värre!

De enda problem jag har just nu är att dumma jag lyckades köpa TRUBBIGA nålar. Jaa-a, jag kan säga att halarmärken inte är de tunnaste bitarna av tyg jag sytt precis. Då skulle det nog löna sig att ha VASSA nålar att sy med.

Jag tänkte inte ens efter att det skulle finnas trubbiga nålar.
-Hallå, int ha ja ju använt såna sen lågis!?

Nå, som den eminenta personen jag är, hittade jag ju på en lösning. Efter att jag först sytt på 4 märken, viket tog säkert 3 timmar, två blödande fingrar och x antal svordomar. Jag filade nålarna vassa med min nagelfil! Å tammikokko ändå, de funka!




Så, nu blir de nya tag med halarmärkessyendet (skrivs det så?), med VASS nål. :D

Over and out,
//Pernixa

1 kommentar: