torsdag 24 januari 2013

Katniss Everdeen

Tänkte att jag skulle börja sätt upp mina teckningar här i bloggen. Förra året gick jag mellanår i en konstskola, där jag ritade nästan varje dag. Blev efteråt lite utbränd med tecknande, men har nu igen börjat rita mer. Hoppas ni gillar :)

Här är en Promarker-tusch-teckning som jag gjorde på baksidan av en sån där paffbit som får H&M-lakanen att hålls släta i förpackningen. Haha. Man tar vad man har. Jag använde inte alls blyerts, utan ritade direkt på. Därför är proportionerna ganska fel på vissa ställen, men int ska vi sörja. ;) Motivet var Katniss från The Hunger games, då hon tittar över sin axel, med pilar i korget.
Ja.. ni får se själva;

Katniss Everdeen  -  PG-13

Eftersom jag inte äger en scanner, är bilden lite mörk.. Fotade den mitt i natten ;)

Ha de bra!
//Pernixa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar